poniedziałek, 27 kwietnia 2020

"Dziś, to mój ulubiony dzień"

Witajcie w poniedziałek, który gdy wyglądam przez okno zapowiada się pięknie. Chociaż, gdzieś tam w głębi  marzymy o deszczu. Wprawdzie poniedziałek nie należy do ulubionych dni tygodnia, ale w związku z tym, Kubuś Puchatek ma dla nas świetną receptę.

Idąc tym tropem przyjmijmy, że będzie 
to miły dzień z wirtualną świetlicą.

W piątek rozpoczęliśmy 
maraton z grami planszowymi i tak będzie do końca tego tygodnia.
Obecnie gry planszowe przeżywają swoją drugą młodość. Dlatego próbujemy przekonać wszystkich do gier planszowych. Posiadają one  wiele zalet, o których czasem zdajemy się zapominać. Gry kształtują odpowiednie postawy i nastawienia dzieci wobec nauki, pracy i innych osób. Planszówki posiadają funkcje kształcące, motywacyjne, integracyjne, wychowawcze, terapeutyczne, a także zachęcają do poznawania i odkrywania.
Naprawdę sporo tych zalet!


Dziś proponujemy grę "Czółko". Znaną również jako "Zgadnij kim jestem" .





W pudełku tej gry znajdziecie karty z hasłami oraz instrukcję, która dokładnie wyjaśnia zasady gry, jej trudniejsze i łatwiejsze warianty. 
Pani Małgosia wybrała dla Was wersję, w którą można zagrać           w domu, nie posiadając kart.  W tym wariancie nie raz bawiliśmy się wspólnie  w świetlicy.
Do gry wystarczą dwie osoby, ale może grać cała rodzinka. 
Wybieramy kategorię np. zwierzęta. 
Każdy z uczestników pisze na małej kartce hasło związane z daną kategorią np. pies i przy pomocy taśmy mocuje na czole przeciwnika tak, aby nie dostrzegł, co jest napisane na karteczce. 
Następnie, aby odgadnąć kim jesteśmy zadajemy pytania, na które przeciwnik odpowiada tylko "tak" lub "nie". 
Wygranym jest każdy, kto odgadnie hasło. 


Na zdjęciu nasza asystentka Gabrysia prezentuje pewien etap tej zabawy. 




Teraz jeszcze jedna propozycja. 

Jej atutem jest możliwość samodzielnego wykonania potrzebnych elementów. 

Tym razem  Pani Irena poleca grę w "ŁAPKI".

🔺 Gra przeznaczona jest dla dwóch osób.

🔺 Każda osoba dostaje dla siebie planszę. 
  Taką planszę można zrobić własnoręcznie dla swojego    przeciwnika.

 🔺 Na kartce należy odrysować dłoń, następnie w środku tej dłoni   rozmieścić liczby od 1 do 100. 

Ważne jest aby odrysowana dłoń dla obydwu graczy była taka sama, a rozmieszczenie liczb różne. 

🔺 Jeden z graczy mówi dowolną liczbę od 1 do 100 i zaczyna rysować małe kółeczka wokół ,,dłoni” do momentu gdy usłyszy ,,stop!”.

🔺 W tym samym czasie drugi gracz szuka danej liczby. 

🔺 Krzyczy ,,stop!”. Gdy ją odnajdzie zakreśla ją.

🔺 W kolejnych rundach gracze wymieniają się rolami. 

🔺 Wygrywa ten kto pierwszy obrysuje kółeczkami swoją ,,dłoń” .



MIŁEJ ZABAWY!